شاید برای بسیاری از والدین همواره این سوال وجود داشته باشد که فرزندان نوجوانشان برای ساعت های متمادی در اینترنت چه کار می کنند؟

اخیرا تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که اطلاعات ارزشمندی در این زمینه در اختیار والدین قرار می دهد.....

شاید برای بسیاری از والدین همواره این سوال وجود داشته باشد که فرزندان نوجوانشان برای ساعت های متمادی در اینترنت چه کار می کنند؟

اخیرا تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که اطلاعات ارزشمندی در این زمینه در اختیار والدین قرار می دهد.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از پایگاه اینترنتی Yahoo Parenting، نتایج این تحقیق نشان می دهد ۹۲ درصد از نوجوانان هر روز آنلاین می شوند و ۲۴ درصد از آن ها تقریبا همیشه و به طور مستمر آنلاین هستند.

این تحقیقات جدید توسط مرکز تحقیقاتی Pew در آمریکا انجام شده است. آماندا لنهارت یکی از رهبران این تحقیق می گوید: این که نوجوانان همیشه در اینترنت هستند یافته جدیدی نیست ولی این که بیشتر وارد چه سایت هایی می شوند و چطور از این سایت ها استفاده می کنند می تواند برای والدین بسیار مهم باشد.

نتایج این تحقیق نشان می دهد ۷۱ درصد از نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۷ ساله کاربر Facebook هستند و به طور متوسط ۱۴۵ دوست فیسبوکی دارند.

دومین شبکه اجتماعی که موفق شده نوجوانان را به خود جذب کند اینستاگرام است. ۵۲ درصد از نوجوانان از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

شبکه های اجتماعی Snapchat و Twitter نیز به ترتیب ۴۱ درصد و ۳۳ درصد از نوجوانان را به خود جذب کرده اند.

لنهارت می گوید والدین به جای این که تصور کنند غرق شدن فرزند نوجوانشان در اینترنت و شبکه های اجتماعی یک واقعیت تلخ است و کاری نمی توانند انجام دهند می توانند از نتایج این تحقیق به عنوان نقشه راهی برای ورود به دنیای مجازی فرزندانشان استفاده کنند.

والدین امروزی باید شبکه های اجتماعی را نیز به عرصه هایی که باید تحت نظارت خود داشته باشند اضافه کنند و باید به طور معنی دار و مفید وارد شبکه های اجتماعی شوند.

دکتر دبورا گیلبوا متخصص مشاوره والدین می گوید والدین باید همراه فرزندان نوجوانشان آنلاین باشند.

وی می گوید: نوجوانان باید بدانند که شبکه های اجتماعی منطقه ممنوعه والدین نیستند البته این را هم باید بدانند که والدین برای بازی کردن نقش پلیس در شبکه های اجتماعی نیستند، ولی به هر حال آن ها هم ساکنان این جهان هستند.

گیلبوا می گوید یک قانون کلی در این زمینه وجود دارد و آن این است که فرزند نوجوان شما نباید عضو شبکه اجتماعی باشد که شما عضو آن نیستید.

متخصصان به والدین توصیه می کنند در فضای مجازی نیز در کنار فرزندانشان باشند. برای مثال در شبکه های اجتماعی گروه های خانوادگی درست کنند و فرزندان خود را ترغیب کنند تا مطالب و عکس های مورد علاقه خود را بیش تر در این گروه ها منتشر کنند.